نماز

 

نماز، كامل‌ترين جلوه نيايش و زيباترين چهره ستايش و بهترين صورت سپاس از خالق و خداي سرمد است كه نماز را در اولويت نظام تكوين به مصداق «و ما خلقت الجن و الانس الا يعبدون» هدف آفرينش جن و انس عنوان فرموده و در نظام تشريع، سرلوحه كار همه پيامبران عظام از آدم تا خاتم قرار داده است كه اين را اساس دين و عماد دين‌داري دانسته‌اند.

امّا فراتر از اين جايگاه نماز، وجهه اجتماعي نماز است كه وظيفه‌اي مضاعف و رسالتي سنگين بر دوش حكومت يافتگان از بندگان مي‌گذارد تا سياست، رنگ خدايي به خود گيرد و قدرت در محراب عبادت، زانوي تواضع بر زمين زند و مسئوليت معاش و معاد خلق را بر دوش خود احساس كند. اميد آن كه كارگزاران نظام مقدس اسلامي، سطر اوّل برنامه‌هاي خود را با راهبرد «ما نماز را به پا مي‌داريم» قرار داده، صلاح و فلاح همگان را سرلوحه امور خويش قرار دهند.

تلاش براي اقامة نماز پرشور، آكنده از اشتياق و سرشار از معرفت كه مطلع نويد بخش اين حركت سازمان يافته، با نداي رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه‌اي «مدظله‌العالي» شكل گرفته است، ستاد اقامه نماز را نيز بر آن داشت تا بر مبناي فرامين معظم‌له، تلاش‌هايي در امر اقامه نماز را به انجام رساند كه شرح مختصري از آن در ادامه از محضر شما خواننده گرامي خواهد گذشت. در پايام اميد مي‌رود همه ما مشمول دعاي حضرت ابراهيم (ع) شويم كه فرمود:

«خدايا من و فرزندانم را از نمازگزاران قرارده»



تاريخ : سه شنبه 30 دی 1393برچسب:, | 17:56 | نویسنده : يگانه دلدار |
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد